En visp blir till

Nu till något annorlunda och nalta eljest från mitt byggbord. Jag har aldrig byggt någon helikopter men nån gång ska ju vara den första. Det började med att jag i somras fick en liten helikoptermodell av Martin Philpot. Jag har länge gått och funderat på att bygga helikoptrar men det har aldrig blivit av. Men nu den här lilla helikoptern som jag fick av Martin var helt enkelt för söt för att bara ligga undanstoppad i samlingen, Nä, nu skulle det byggas helikopter här, bära eller brista.
 
Modellen som det handlar om är en Italeri Bell AB-47 'Sioux' och min tanke är att förse den med Italienska rundlar.
 
 
 
Två gjutstammar och en liten med tre genomskinliga delar är allt som behövs.
 
 
Vi skriver här den 22:a oktober i almanackan och jag satte snabbt igång det hela.
 
 
Priming isn't an option!
 
 
Jag säger bara att jag är glad över det faktum att jag målar det mesta med airbrush för jag hade nog blivit skogstokig om jag hade målat stjärtbommens ramverk med pensel.
 
 
Lite gott och blandat...
 
 
Motor och bensintankar är på plats.
 
 
Kameran avslöjade att jag av misstag har lyckats få CA lim på fel ställe, det är dock åtgjärdat nu.
 
 
 
 
 
 
Cockpiten börjar närma sig nu. Lite 0,2mm blytråd målade med lite varierade färger på plats för att göra framdelen lite mer intressant. Säkerhetsbältena består av Tamiyatejp som jag har målat med Model Master # 4796 Dunkelgelb 1943 och skurit till lagom bredd. Hålen är gjorda med hjälp av en rivet maker. Spännena består av tillplattad blytråd. Bältena är sedan washade med GWS Citadel Washes Devlan Mud.
 
 
 
 
 
 
Det var allt för den här gången. Limma väl och pröva gärna något nytt vid byggbordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0