Tomahawken får färg

Först sprutar vi Vallejo's grå primer över hela planet. På så vis får vi en väldigt bra bas inför de efterföljande färglagren.
 
 
Sedan laddade jag sprutan med Tamiya XF-1 och lade en preshade direkt på den gråa primern.
 
 
 
Här har ovansidan fått sig en omgång Tamiya XF-59.
 
 
Nu behövde jag mixa till en lagom nyans för undersidan som ska vara RAF Azure Blue. För att få fram den färgen mixade jag 49 delar Tamiya XF-2, 10 delar Tamiya XF-8 och 3 delar Tamiya XF-1. Som jag sedan sprutade på undersidan.
 
 
Därefter maskerade jag kamouflagemönstret med tamiyatejp och sprutade Tamiya XF-52. Här har ni resultatet efter det att jag har tagit bort maskeringen igen och lagt ett lager Tamiya X-35 över det hela inför dekaleringen.
 
 
 
Därefter tog jag bort maskeringen från hjulbrunnarna.
 
 
 
Smådelarna målades.
 
 
 
 
 
Sörens Hobby Boss dekaler på plats.
 
 
 
Nu var det då äntligen dags att låta Tomahawken få stå på egna ben.
 
 
Jag detaljerade landningsställen med stag från Eduard's PE ark och lade till en bromskabel av 0,2mm blytråd.
 
 
 
 
 
Även sporrhjulet detaljerades med PE stag.
 
 
Detaljmålning av positionsljus.
 
 
 
 
Montering av avgasrören, passformen var exemplarisk och jag behövde bara pressa dem på plats utan lim.
 
 
 
Fläkten färdigställd. Dekalerna är Airfix orginal som följde med byggsatsen och de imponerade på mig.
 
 
 
Nu återstod det bara att avmaskera cockpithuven, vädra planet och montera propellern.
 
 
 
Det var allt för den här gången! ta det lugnt där hemma och kom ihåg att tid som spenderas byggandes är vunnen meditationstid.
 
Limma väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0