T-34/57 Model 1941 diorama #4

Så där ja. Nu har tiden kommit till att färdigställa motorrummet i min T-34/57. Det visade sig vara svårare än jag trodde. Verlinden's set med resindelar för motorrummet passar nämligen väldigt dåligt med själva byggsatsen och detta till trots att det står på kartongen att den ska passa till Dragon's T-34 modeller. Men jag upplever att skalan skiljer sig lite och det känns som om sakerna är närmare 1:32 än 1:35 vilket har lett till en del bekymmer för min del med att få allt att passa ihop som det ska i motorrummet. Det troliga är att Verlinden's set är anpassat efter de tidiga T-34 från Dragon och inte någon av de nyare modellerna som har kommit på senare år. Men efter en hel del modifieringar och nödvändiga genvägar så lyckades jag med hjälp av ett rejält skohorn få ner allt på plats.


Här är alla delarna lösa var för sig innan montering i chassiet.


Kylarpaketet med två kylare som skall ligga snett mot motorn.

Skiljeväggen i motorrummet som ska sitta mellan motor och växellåda och med luftfiltrerna monterade.

Den stora fläkten som ska kyla allt.

Växellådan.



Avgasrören som ska ligga ovanför växellådan.

Och så då självaste motorn.

Tändkablarna i focus.


Så nu var det då bara att plocka fram det stora skohornet och den djupaste viljan för att få allt på plats, tack och lov så blev det inte så värst många svordommar under resans gång med motorn. Här kan vi då slutligen beskåda det trånga motorrummet. Jag måste säga att det i mina ögon definitivt ser ut som en mekanikers värsta mardröm att underhålla motorn i en T-34.



Det var allt för den här gången. Nu blir det snart dags att börja slagsmålet med all den PE som skall användas. På återseende...


Kommentarer
Postat av: Oakhammer

2009-08-18 @ 21:13:06
Postat av: Oakhammer

Snyggt som vanligt. Kul att följa.

2009-08-18 @ 21:15:09
Postat av: sandra

sv: jag håller med. bilderna var mycket bättre förr, och just den här bilden måste vara en av historiens sämsta playboy omslag! och precis som du säger, det finns väl inget sexigt med att vara insmetad i lera? nä, den tjejen ska hålla sig borta från kameran!



jo, tror att gammle Hef börjar bli lite gammal för sånt här.

2009-08-21 @ 10:12:35
URL: http://hotstuffbysandra.blogg.se/
Postat av: Hinkas

Jäklarns vad peckligt det där ser ut! Då är det bättre att hålla på och bygga i naturlig storlek på en gammal volvo ambulans ;)

2009-08-30 @ 22:07:46
URL: http://www.millanohinkas.blogspot.com
Postat av: Hinkas

Morsning!

Jävklarns vad peckligt det där ser ut. Då tror jag det är bättre att bygga i naturlig storlek på en volvo ambulans. IAF om man har så svårkontrollerade händer som jag ;)

2009-08-30 @ 22:10:55
URL: http://www.millanohinkas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0