Djupare in i träsket

Varför tre när fyra är en så mycket trevligare siffra. Nu är det därför fyra modeller på mitt bord istället för tre. Jag hade en till Matchbox i samlingen som bönade och bad om att få bli byggd. Nästan så att den tittade på mig med samma bedjande ögon som Puss in Boots från Shrek filmerna när jag valde Mystére'n istället för den nu senast. Men vem kan stå emot de där ögonen?
SAAB AJ37 Viggen
Det är en större byggsats än de övriga eftersom den består av en tredje gjutstam till skillnad mot de tre andra som jag bygger just nu. Därav hela tre färger enligt den slogan som Matchbox hade till sina modeller på 70- och 80-talet: "No Painting Neccesary" Tanken var att man skulle kunna välja att bygga utan att behöva måla och ändå få till ett bra resultat. Nu ligger det inte riktigt för mig att inte måla. Hallå! Det är ju det som är meningen liksom.
Utblåset och motorreverseringen med alla tre styrsköldarna i nerfällt läge över motorn.
Men det följer i alla fall med en pilot i den här byggsatsen och stackarn fick sig lite färg för att han inte ska se så blek ut.
Kaos på byggbordet.
Mystére'n har fått sina vingar på plats.
Även Viggen har fått sina vingar och börjar också se flygvärdig ut.
Och så hoppar vi raskt till Tunnorna för att de inte ska bli ledsna och stötta i kanten.
Som jag har nämnt tidigare är huvudställens hjulbrunnar på Tunnorna helt galet feldimensionerade vilket måste åtgärdas. Maskera, markera och fram med sågen.
Så där ja, nu ser det genast bättre ut.
Jag passade även på att addera ett litet reflektorsikte för att få lite mer liv i cockpiten. Jag gjorde även samma sak med de övriga planen.
Det var allt för den här gången. Nästa gång ska vi leva om rätt så mycket för då blir det till att starta det röda monstret på 96dBA så till dess limma väl och passa på att införskaffa hörselskydd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0