Nostalgin fortsätter

Byggandet fortsätter...
Vad händer? Två stycken? Jo, jag kom på att jag hade en till likadan Tunna liggandes och beslöt mig för att köra ett sida vid sida bygge och helt enkelt bygga två stycken Tunnor. Skillnaden mellan de två byggsatserna är att Tunna nummer två saknar sin pilot så jag blev tvungen att hitta på något för att det ska gå vägen med det hela.
Lösningen blev att improvisera säkerhetsbälten till katapultstolen eftersom jag saknade piloten. Här presenterar jag några bilder på cockpiten till Tunna #2.
Säkerhetsbältena som jag improviserade består av Tamiya's maskeringstejp och lite tillplattad blytråd.
Vilket gav följande resultat i stolen.
Här är allt innan kroppshalvorna limmades ihop.
Så nu har jag två stycken Tunnor på gång istället för en som tidigare. Det är en ny men spännande erfarenhet för mig att parallellbygga byggsatser.
Det var allt för den här gången. Limma väl men kom ihåg att även maskera ordentligt vid målning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0