Bokslut 2009

Vi kan ju börja med att konstatera att jag hade riktigt stora förhoppningar att 2009 skulle bli ett riktigt bra byggår men de förhoppningarna raserades effektivare än ett korthus i en tropisk storm. I stället så blev 2009 ett år då jag förvisso byggde mycket men dock inte fick mycket klart. Faktum är att jag endast lyckades färdigställa en endaste liten modell under 2009 och det är Tie Interceptorn som kan skådas i mitt förra inlägg här i bygghörnan min. Kort sagt ett riktigt magert resultat men om man ska ta och vända på det hela till något positivt så har jag ett desto bättre bagage med mig in till 2010 eftersom jag har ett fint försprång till att färdigställa betydligt fler modeller i år än tidigare år. Detta på grund av att jag inte har mycket kvar på mitt pågående mastodontbygge med min T-34/57 och dessutom inte har speciellt mycket kvar på min A27 Cromwell som jag lade på is till förmån för nuvarande byggprojekt.

Så här ser det ut med samtliga pågående byggen för mig i skrivande stund.

Tamiya Char B1 Bis 1:35

Det mesta är klart men jag är inte nöjd med färgen som jag har sprutat på den sedan tidigare med hjälp av en sprayburk, speciellt inte tanken på att jag har fått rinningar utefter hela höger sida på den. Så jag kommer troligen att på något vis försöka strippa bort färgen och spruta om den från början med min airbrush i stället. Klart enklare med airbrush än med sprayburk. Jag är småsugen på det hela då camouflaget på just den vagn som jag hade tänkt mig att jag skulle göra är rätt så intressant.



Dragon PzKpfw V Ausf. D Panther 1:35

Den här byggsatsen skiljer sig en hel del mot ovanstående i det faktum att inte lika mycket är limmat på den men det känns ändå som om den inte är så långt borta från att börja se ut som en Panther. Bandlänkarna är som tidigare sagt nästan klara och däri ligger det mycket tid som jag nu har gratis inför byggåret 2010, jag har dessvärre ingen bild att visa på bandlänkarna. Jag är faktiskt rätt så sugen på att fortsätta med den här vagnen och har mer eller mindre redan byggt den klart mentalt sett så det som fattas är att bygga den klart fysiskt.



Tamiya A27M Cromwell Mk. IV 1:35

Den här byggsatsen är helt klart den som är närmast färdigställande då jag inte har så mycket kvar att göra på den. Som det går att se på bilden så var jag nästan klar med den då jag lade den på is till förmån för mitt nuvarande projekt. Det som återstår är lite touch-up målning och några smådetaljer som skall på plats innan jag kan börja vädra den och slutligen ställa upp den på hyllan ibland de övriga färdiga modellerna.



T-34/57 Modell 1941

Vagnen är klar (kommande uppdatering kommer att visa bilder på själva vagnen) och jag har hunnit börja på arbetet med att försöka göra en basplatta till den och det är rätt så bråttom också då tanken är att det ska vara färdigt senast den 15:e januari, det vill säga om tio dar. Inte lång tid att hurra på för mig om och när nånting går snett men det ska bara lösa sig.



Men vad kommer då att hända när jag är klar med mitt pågående projekt? Det som är mest troligt är faktiskt att jag påbörjar ett helt nytt bygge. Ni må tro att det kliar i fingrarna mina att sätta kniven i en ny byggsats men det bästa är ju förstås om jag kan hålla mig från det och fortsätta men nån av mina påbörjade byggsatser före jag gör det. Men vi får helt enkelt se, men på det hela taget så ser det riktigt lovande ut för 2010 som byggår med det här utgångsläget som jag har. Det enda som kan sätta käppar i hjulen är yttre omständigheter som jag inte råder själv över och som tar tid från mitt byggande. Men lite ska jag nog hinna med ändå!

Limma väl...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0