T-34/57 Model 1941 diorama #9

Ja, så var det då till slut dags för att visa upp hur vagnen ser ut färdigbyggd innan den ska på plats i dioramat. Den har varit klar ett tag men jag har inte hunnit lägga ut de här bilderna då jag har kämpat med att få själva dioramat klart i stället för att lägga ut i bygghörnan. Det är inte så mycket att orda om så det är lika så bra att jag helt enkelt visar bilderna i stället.



















Här ovan syns ett av mina misstag som jag gjorde och det enda som jag inte riktigt lyckades rätta till. Det som hände var att när jag i ett tidigt skede av bygget limmade fast den nedre delen av bakstycket i bottenplattan så fick jag inte den på plats med rätt vinkel. Det märktes inte förrän det var dags att limma fast överdelen, då jag helt plötsligt stod där med ett jättegap i chassiet som hånflinade åt mig. Vad göra? Bryta loss den felaktigt limmade delen gick inte utan att förstöra den eftersom jag inte limmar utan svetsar (smälter ihop med flytande etylacetat) ihop delarna. Det var bara att fylla ut genom att skära till en lämplig bit i styren och limma på plats och spackla. Jag är inte direkt nöjd över det hela men det får vara en hemsk påminnelse för mig och i fortsättningen så vet jag om detta till nästa gång det är dags för mig att bygga en T-34 (det här är min andra och jag kommer förmodligen att bygga två till framöver). Man lär så länge man lever.







Det var allt för den här gången och det enda som nu återstår på detta bygge är själva dioramat.

Till dess. Limma väl...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0