Brewster B-339D Buffalo, ML-KNIL, Malaysia, Nederländska Ostindien

Den individ som jag valde att bygga med min Buffalo tillhörde löjtnant August G. Deibel, MWO, 2-Vl.G.V, ML-KNIL under hans tjänstgörning i Malaysia, Nederländska Ostindien, 1941-42. Deibel var den framgångsrikaste Holländska piloten under den korta tid som Nederländerna slogs mot Japan 1941-42 med tre luftsegrar.
 
När jag byggde den här trevliga modellen följde jag Tamiya's färgangivelser men jag har på senare år fått vetskap om att khakifärgen är helt fel utan kamouflaget skall vara grönt på grönt och inte grönt på khaki. Får väl göra rätt någon gång i framtiden istället. Här är i alla fall det färdiga resultatet.
 
 
 
 
 
Det var allt för den här gången.
 
Limma väl och kom nu ihåg att man kan aldrig göra för mycket research inför ett bygge om man är nitisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0