Carro Armato M13/40 med kapade skärmar

Efter ytterligare lite vädrig så stod då min andra M13/40 klar, den här gången dock med detaljer som mer motsvarar en M13/40 och inte en M14/41 som Tamiya har lyckats med i sin låda. Det ska bli intressant att framöver nån gång återvända till den uppdaterade nyutgåvan av deras M13/40 och av det som jag har sett i lådan ser det lovande ut. Med tanke på att modellen från 1974 redan den är kul att bygga gör det väldigt intressant att testa den uppdaterade versionen sen. Men nog snackat om framtiden nu. Här är resultatet av min backdaterade M14/41 till en M13/40 efter den slutliga vädringen med pigment.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var allt för den här gången men den största förbättringen mot mitt första M13/40 bygge måste ju ändå vara att jag inte använde den horribla figuren den här gången.
 
Limma väl nu tills vi ses igen nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0