Sd.Kfz.182 PzKpfw VI Ausf. B "Tiger II" mit Porsche türm

Här har vi ännu ett gammalt bygge från mina penseldagar. Dock är det här bygget ett av mina viktigare då det här var det första bygget för mig där jag verkligen tog ut svängarna med hjälp av tredjeparts tillbehör. Modellen är en Tamiya (ja, jag tycker om deras modeller) och påbörjades av mig den 3:e november 2007 och stod klar 28:e februari 2008. Kamouflaget är penslat med Humbrol på en grund av Tamiya TS-3. Därefter vädrad med Tamiya's "sminkset".
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här nedan ser ni nästan allt som jag har använt mig utav för det här bygget.
Tamiya #35169 Tiger II med Porschedesignat torn
Tamiya #35167 PE galler till motordäck
Tamiya #35180 Motorrum och motor (saknas på bilden)
Tank Workshop #TWS1054 Radiatorer till Tiger II
Moskit #05 Avgasrör till Tiger II/Jagdtiger
Aber #35 L-13 8,8cm KwK 43/2 L/71 Tiger B Porsche turm tidigt eldrör
Aber #350A40 Sidoskärmar i PE (saknas på bilden)
Cavalier #0108 Zimmerit i resin
Friulmodel #ATL-22 Länk för länk band i vitmetall
 
 
Här var det inte tal om att först testa vattentemperaturen med tårna utan jag kastade mig handlöst i med det här bygget, en hel del nya och nyttiga erfarenheter fick jag på köpet tack vare det här bygget. Jag rekommenderar att våga ta steget till nästa steg i byggandet då varje steg man tar ökar mångfalden. Till slut är inget omöjligt.
 
Jag avslutar med att citera en vän till mig! "Nothing simulates bent metal better than bent metal!".
 
Bygg väl och våga testa nya saker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0