Serial Kit Starter

Det tog tre månader innan jag satte mig vid byggbordet igen. Men det blev som ni alla vid det här laget vet inte en fortsättning på min Tp 81 utan jag startade på en ny byggsats. Fortfarande den sanna skalan 1:72 (har flygfän i andra skalor också men det är 1:72 som tilltalar mig mest). Vad blev det då den här gången? Jo, Revell's fina F-104C Starfighter. Ett plan som jag alltid har tyckt om sedan den första gången jag såg ett flertal av dem starta och landa på Rimini's militärflygplats i Italien under 70-talet. Det är något speciellt med Zippern och dess vinande ljud som inte liknar något annat plan. I övrigt går det säga att Zippern påminner om humlor, de kan ju inte flyga med sina små vingar heter det men det har ingen talat om för humlorna. Det måste vara samma sak med Zippern då vingytan är minimal, de ser mer ut som en missil med en dödsföraktande galning till pilot i fronten än ett vanligt flygplan.
 
I vanlig ordning startade bygget med kontoret.
 
 
 
 
 
Kontoret på plats.
 
 
Hjulbrunnarna och landställen på plats.
 
 
Även nosstället.
 
 
Nu ser den ut som en Zipper.
 
 
Det senaste som är gjort på Zippern är de främre luckorna till huvudstället.
 
 
Men återigen tog orken slut för mig eftersom den blev stående på undantag. Jag har planerat att måla den med SEA kamouflage med märkning för en kärra baserad i Thailand under Vietnamkriget med två M117 bomber under de där små vingarna. Men det får bli en annan dag.
 
Tills dess är det bara att limma vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0