Törnrosalådan

Jag håller på att ha en hel del vilande byggen nu som bara ligger och väntar på sin tur i rampljuest igen. Dags att göra en kort inventering av mina vilande projekt.
 
Här har ni en bild på en relativt välfylld låda med olika avstannade byggen.
 
 
Vad hittar vi då i lådan. Från övre vänstra hörnet och runt har vi då som följer.
 
Lockheed F-104C 1:72 - Bara lite smådetaljer kvar, sedan väntar kamouflagemålning av den.
Tp 81 1:72 - Sammanfogning av vinge med flygkroppen, motorer, cockpithuv och lite smådetaljer återstår innan jag är klar att måla den.
Messerschmitt Bf109 E-4 1:72 - Flygkroppen limmad men jag måste göra något åt den dragiga cockpiten innan jag kan fortsätta med den, annars lär piloten få nackspärr.
Char B1 Bis 1:35 - Maskerings och målningsfasen ska återupptas innan jag kan dekalera vagnen och sedan vädra den.
Sherman M4 1:35 - Bara den slutliga vädringen av vagnen som återstår.
PzKpfw V 'Panther' Ausf. D 1:35 - Det mesta återstår att bygga på den här Panthern innan jag kan börja måla den.
A27M Cromwell Mk.IV Cruiser Tank 1:35 - Det som återstår är lite smådetaljer och ett band som måste lagas då det har gått av genom åren, sedan är det bara att vädra den klart innan den är klar.
Sherman Firefly Vc 1:35 (ej på bild) - Underedet påbörjat men inte så mycket mer.
Focke Wulf FW190 A-5 1:24 (ej på bild) - Ett påbörjat bygge som jag har fått av en vän och som jag hade tänkt avsluta åt han men dessvärre är cockpithuven trasig. Väldigt tveksamt om jag kommer färdigställa den då det hänger på att hitta en ny cockpithuv.
Fiesler Fi-103 V-1 1:48 (ej på bild) - Ännu en modell som jag har fått, den här är färdigbyggd men målningen återstår.
 
En vacker dag ska jag tömma den här lådan är det tänkt. Nåväl, det kommer att krävas många vackra dagar för det men intentionen finns där.
 
Limma väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0