Vad hände?

Som sagt, vad hände?
 
Det är nu ett bra tag sedan det kom någon uppdatering på bloggen. Man kan väl enkelt förklara bort det med att livet kom i vägen för blogguppdaterandet. Jag har dock byggt under tiden och har för avsikt att uppdatera bloggen med det mesta som har hänt sedan senast i alla fall.
 
När vi sågs senast så höll jag på med en liten Warhammer 40k makapär under tiden att jag svor över Humbrolfärgen som inte ville torka på min Viggen. Så vi kan ju börja med att presentera hur mitt W40k äventyr slutade.
 
Så här blev mitt hittills enda W40k äventyr.
 
 
 
 
 
 
Inte så märkvärdigt faktiskt. Är inte riktigt nöjd med min slogan dock. Den går att göra om om jag skulle vilja det i framtiden nån gång då den är enkel att ta bort med fönsterputs, Jag kanske gör det om jag snubblar över vit Vallejo nån gång i framtiden då deras färger är riktigt trevliga att pensla och jag hade problem med att lyckas med att skriva något med de färger jag hade att tillgå för två år sedan när jag byggde den här. Jag hade lite funderingar på en lämplig slogan. Från början var tanken att skriva "Oderint dum metuant" (Låt dem hata, så länge de fruktar) men till slut så föll valet på det enkla och mer direkta "Vae victis" (Ve de besegrade).
 
Vad kan jag i övrigt säga om byggsatsen? Jo, jag gillade inte alls plasten som den var gjuten i, mjuk och jävlig att arbeta med, dessutom så kom den inte riktigt överens med limmet som jag föredrar att använda när jag bygger.
 
Limma lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0