En månad kvar

Hittills har 2012 varit ett magert år med en minst sagt medioker produktion. Det började med att jag byggde och målade en resinfigur i skala 1:35 som träning då jag inte är nån bra figurmålare. I slutänden blev jag i alla fall hyfsat nöjd med figuren.
 
Därefter spenderade jag två månader på att bygga min första moderna stridsvagn någonsin. Jag fick kämpa en hel del med en motsträvig modell från Academy men till slut besegrade jag modellen och min Merkava IIIC stod klar. Jag är hyfsat nöjd med den också, visst den hade kunnat bli mycket bättre om jag hade kostat på den lite PE och andra band än de hemska gummibanden som följde med byggsatsen. Men på det stora hela ändå en lyckad modell.
 
Därefter blev det 1:72 för hela slanten igen. Två stycken Hasegawa Polikarpkov I-16 type 24 påbörjades. Men det bygget kom att dra ut på tiden, sommaren kom i vägen med mindre byggtid och jag lade dem bägge åt sidan i början på augusti trots att det inte återstår speciellt mycket att göra på de bägge flygfäna.
 
Fokus lades istället på en liten Curtiss Warhawk från Airfix som jag under två månaders tid byggde som en Engelsk Tomahawk IIA med hjälp av överblivna dekaler som jag hade fått av en vän och Eduard's mycket trevliga ZOOM PE set till cockpiten. Den blev klar i tid före utsatt deadline för gruppbygget som jag deltog i med den. Det visade sig senare vara extra lyckosamt eftersom jag i slutänden även vann förstapriset i Scale Plastic & Rails första gruppbygge, ännu mer trevlig plast, resin och PE till samlingen.
 
Man skulle kunna tycka att jag borde ha återupptagit byggandet på de bägge Polikarpkov I-16 planen efter det att jag var klar med min Tomahawk. Mmm, verkligen men gjorde jag det då? Nej, jag startade ytterligare ett nytt bygge i form av en liten helikopter, mitt livs första helikopterbygge och kul är det. I skrivande stund är det helikoptern som jag håller på att bygga just nu även om jag inte har lyckats bygga något på styvt tre veckor.
 
Det gör att årets produktion sett över de första elva månaderna endast har resulterat i en figur och två modeller. Magert men förvisso betydligt mer än under 2011 då jag byggde en endaste liten modell på hela året. En månad kvar på året och rimligen borde jag kunna bli klar med helikoptern under det här året och kanske till och med de bägge I-16 planen om jag plockar fram dem efter helikoptern. Spännande är det, ska det bli ett mediokert byggår för andra året i rad eller ska jag lyckas med en hyfsad produktion nu under den kvarvarande månaden?
 
Som Peter Harrisson skulle ha sagt, det är oooooliiiidligt spännande, eller kanske inte.
 
Hur som helst, limma väl och håll era #11 vassa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0