Flugorna får färg

Då fortsätter vi med att ge de bägge flygfäna ett lager grundfärg i form av Vallejo's gråa primer.
 
 
Här har undersidan har fått sig lite färg med Tamiya XF-23. Därefter har jag maskerat och förberett för sprutning på ovansidan.
 
 
XF-61 sprutat på ovansidan av de bägge flygfäna. Oroa er inte över att den högra inte har fått ett jämt lager med grönfärg.
 
 
Låt mig få presentera den saltaste tuffingen i stan!
 
 
Ett lager med Tamiya XF-2 på det, in i ugnen på 175 grader 25 minuter och låt grädda, eh vänta nu lite. Sorry, fel blogg! Glöm det där med ugnen...
 
 
Istället tar vi varmljummet vatten och en styv borste som vi går loss med på saltet.
 
 
Den andra sidan, är inte helt nöjd men får ta det som en lärdom inför framtida byggen.
 
 
Fronten.
 
 
Här har vi då de bägge tillsammans igen i väntan på att få sig var sitt lager med Tamiya X-35 sidenmatt klarlack som en förberedelse inför dekalerna.
 
 
Dekalerna från helvetet på plats och Tamiya's trevliga X-35 på plats över dem.
 
 
Turligt nog behövdes det inte många dekaler för undersidan.
 
 
Höger sida på #11
 
 
Vänster sida på #11
 
 
Vänster sida på #21
 
 
Höger sida på #21
 
 
Höger vingrot på #21
 
 
Vänster vingrot på #21
 
 
Framkanten på vänster vinge på #21
 
 
Propellerbladen sprutade med GWS Citadel Mithril Silver utspädd med Tamiya X-20A.
 
 
I det här läget är det inte speciellt mycket som återstår på bygget. Lite detaljmålning och limma dit de sista delarna innan de bägge planen ska vädras.
 
Vid det här läget valde jag att avbryta byggandet till förmån för ett gruppbygge på Scale Plastic & Rail forumet där jag här i början på augusti endast hade två månader på mig att hinna klart med ett bygge i deras första gruppbygge där temat dessutom var ett som ligger mig varmt om hjärtat. Det betyder att nästa gång vi ses är temat en smula varmare än här eftersom det åtminstonde under dagtid är varmt i öknen.
 
Till dess hoppas jag att ni bunkrar upp med solskydd och limmar väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0