Hemma hos en plastmissbrukare

Hur ser det ut hos någon som bor trångt till i en liten tvårummare och som har modellbygge som sin främsta hobby? Man skulle nästan kunna förvänta sig att det ser ut som om en hel skolklass med ligister har dragit fram i lägenheten. Men jag försöker att hålla det hela på en någorlunda vettig nivå trots att jag har en relativt ordentlig samling med modeller. Men här får ni en guidad tur i en plastmissbrukares lägenhet på 61 kvadratmeter.
 
Vi börjar med synen som man möts av när man kommer in genom ytterdörren.
 
 
Några steg in i hallen som leder till bland annat vardagsrummet.
 
 
En snabb titt in i vardagsrummet.
 
 
Mediahörnan.
 
 
En gammal bokhylla.
 
 
Datorn och min semipermanenta byggstation är precis brevid varandra.
 
 
Några kliv fram förbi fåtöljen som oftast är okuperad av ett hårigt monster i form av grannens katt Lars som tycker att han bor hos mig. Då kan vi beskåda min simpla "arbetsplats" där jag bygger mina modeller.
 
 
 
Och datorn brevid.
 
 
Vi lämnar vardagsrummet och ser oss omkring lite till i lägenheten. Nästa anhalt blir då sovrummet.
 
 
Böcker och åter böcker.
 
 
Mer böcker.
 
 
Lägenhetens hjärta, köket där jag lagar god mat om helgerna när gumman är hemma från jobbet sitt.
 
 
Men vars är då all plast? Ni har redan skymtat en del av den befintliga plasten i vardagsrummet men nu kan vi på allvar gå på plastjakt. Först öppnar vi dörren in till skrubben från hallen och tittar in till kaoset.
 
 
Sedan tar vi två steg in och tittar upp och runt.
 
 
 
 
 
 
Sedan öppnar vi lite plastrelaterade byrålådor i skrubben och hittar ännu mer plast.
 
 
 
 
Och slutligen när vi står här inne i klädkammaren kan vi snegla lite bakom kläderna.
 
 
Men vänta nu, stod det inte en byrå i hallen? Ut ur skrubben och kolla. Jo, mycket riktigt är det en byrå där också.
 
 
Byråer brukar betyda att man kan förvara en hel del i deras lådor. Låt oss öppna och se efter hur det ser ut här. I den första lådan vi öppnar hittar vi massvis med dekaler, PE och övriga tillbehör i styren, resin och vitmetall med mera.
 
 
Nästa låda är full till bredden med plast.
 
 
Likväl den nedersta lådan.
 
 
Men, det är inte slut med detta, det ryms en hel del plast i sovrummet också. Närmare bestämt i två av byrålådorna där inne.
 
 
 
Åter till vardagsrummet där jag också förvarar en hel del plast. Närmare bestämt under soffan.
 
 
 
Det var allt för den här gången, jag hoppas att ni har haft det trevligt på min lilla rundtur mitt i allt vansinne. Man kan konstatera att som modellbyggare blir man bra på att stuva undan kartonger precis överallt där det finns plats för dem.
 
Limma väl nu till nästa gång vi ses.

Kommentarer
Postat av: Kent Nilsson

En livstid av byggande. ;)

Svar: En livstid är inte ens i närheten av tillräckligt för att hinna bygga allt i min nuvarande takt.
McCoy

2012-11-16 @ 13:00:56
Postat av: Kent Nilsson

Säljer du även färdigbyggda modeller?

Svar: Har aldrig ens funderat över det då jag inte har fått frågan tidigare. Rent praktiskt sett så kan jag nog tänka mig det då jag har platsbrist att förvara mina modeller när de väl är byggda.
McCoy

2012-11-20 @ 13:17:10
Postat av: Kent Nilsson

Ser fram emot mera bloggupdateringar.
Vad gör du nu förresten? Hörde att du slutat på Lernia.

mvh
Kent

Svar: Är i FAS 3 för närvarande.
McCoy

2013-01-31 @ 09:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0