Byggstatus i övrigt

Jaha, har väl inte hunnit bygga så mycket den senaste veckan men det är ändå strax dags för en uppdatering på hur bygget av min T-34/57 fortskrider men jag tänkte att jag skulle passa på att tala om vad som i övrigt finns på mitt byggbord i varierande grad av färdigställande.

Tamiya Char B1 Bis 1:35
Det mesta är klart och det som återstår är att maskera och spruta camouflaget, fixa till bandlänkarna, ordna dit en kätting och sedan vädra modellen. Har legat på is rätt så länge men tanken är att jag ska färdigställa den i år.

Dragon PzKpfw V Ausf. D Panther 1:35
Också ett bra tag sedan jag gjorde något åt det här bygget. Är nästan klar med bandlänkarna och bärhjulen men har inte limmat ihop så värst mycket än så länge.

Tamyia A27M Cromwell Mk. IV 1:35
Nästan klar. Det som återstår är bara några smådetaljer och vädringen så kan jag ha den klar.

FineMolds Sienar Fleet Systems Tie Interceptor 1:72
Här är allt utom själva ställningen som den ska vila på klar. Det ska nog inte ta så lång tid att färdigställa den så att jag kan föra den till handlingarna.

Slutsatsen som jag kan dra är att även om jag inte har färdigställt en enda modell i år så har jag faktiskt möjlighet att lyckas med konsttycket att bli klar med fler modeller i år än vad jag fick klara i fjol då jag totalt blev klar med tre stycken, två stycken stridsvagnar i 1:35 och ett flygplan i 1:48. Det skulle i sådanna fall innebära att 2009 skulle bli mitt mest produktiva byggår hittills sedan jag återupptog hobbyn på gamla dar. Men som sagt, vi är inte där ännu. Förhoppningsvis ska jag nog hinna sätta mig ner med min T-34/57 lite idag så att jag kommer ett steg närmare ett färdigställande av den.

Limma väl...

Kommentarer
Postat av: Oakhammer

Väl limmat....men bilderna?

2009-08-28 @ 18:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0