T-34/57 Model 1941 diorama #5

Så där ja Nu är det då äntligen dags för en uppdatering på mitt projekt. Jag har inte haft mycket byggtid på den sista tiden då jag har haft fullt upp med en hel del annat i mitt liv så det har inte blivit mycket till bygge för min del. Men nu så kan jag i alla fall ge er en liten uppdatering på vad som har hänt sedan senast.

Till att börja med så har jag kämpat med att öppna upp de gjutna luftintagsgallren i chassiet då jag istället för att använda dem ska använda mig utav luftintagsgaller i PE så att man kan få lite insyn till motorrummet genom gallren.


Här ovan så har jag börjat med sågandet i överdelen av T-34:an. Till att börja med så var jag tvungen att såga/fila bort skärmarna som är gjutna i ett stycke tillsammans med överdelen till chassiet då tanken är att använda skärmar i PE till det här bygget.







Här syns hålen upptagna i plasten så att jag kan ersätta de gjutna gallren med PE galler för luftintagen.



Här syns PE inredningen med sina rörliga spjäll som skall limmas på plats under luftintagen ovanför motorn. De lösa spjällen skall monteras ovanför den stora fläkten mellan motorn och växellådan.


Här har ovanstående detaljer fått sig lite färg samt även då insidan av chassiet har fått sig ett lager färg bara för att även om det inte precis kommer att synas när allt är klart men det handlar mer om att jag vet att jag har målat det som det skall vara även om det de facto inte kommer att synas. Kanske en smula knäppt men det känns bättre så för min del i alla fall.

Och här hur det ser ut från utsidan just nu. Det går ju inte ha någon form av omålade ytor, jag skulle inte vara nöjd då.

Det var allt för den här gången, det återstår dock mycket innan allt är klart. Mycket mer...

Limma väl!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0