T-34/57 Model 1941 diorama #6

Så var det det här med PE gallren då. Jag har gruvat mig en hel del inför dessa och som det visade sig så var det med all rätt då de gav mer än lovligt med bekymmer. Inte förän vid det sista gallret så fick jag till det som jag verkligen ville ha det hela men man får väl ta det som en lärdom. Det lustiga är ju att även om jag känner att jag inte är så där värst förtjust i att arbeta med PE så har jag en förkärlek till det resultat som man faktiskt kan åstadkomma med hjälp utav PE, det då förutsatt att man verkligen vet vad man gör, jag är väl inte riktigt där ännu men skam den som ger sig.





Resultatet blev i alla fall någorlunda och en del skavanker som jag inte är riktigt nöjd med går ju faktiskt att dölja med lite snö. På bilderna här ovan så syns ju även hasparna till inspektionsluckan vilka kan ses bättre detaljerade här nedan.





Så var det då dags för ännu mer pillergöra, nu i form av fungerande gångjärn till inspektionsluckan över den stora fläkten framför växellådan. Som ni kan se på dessa bilder så är det ett riktigt pillergöra och dessa var inte allt för smidiga att göra men jag hade faktiskt rätt så stor hjälp utav verktyget från Griffon Model.



Här kan så resultatet av det pillriga slitet med gångjärnen beskådas.





Så slutligen så har jag limmat dit spjällen på insidan av motorns luftintag.



Det vita som syns i limfogen är bakpulver. Det var så att CA limmet inte ville bita så jag sprinklade bakpulver över limmet för att påskynda limmets härdning. Bakpulver fungerar nämligen ypperligt som accellerator till Cyanoakryklat.

Det känns bra nu igen när det verkar som om jag har kommit igång igen med det här projektet och jag hoppas att jag ska kunna uppdatera min byggblogg med tätare mellanrum nu framöver så till dess hoppas jag att ni där ute limmar väl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0