Vansinnet fortsätter

Eftersom jag nu har två stycken Tunnor på gång som jag parallellbygger så slog mig tanken att det trots allt inte är tillräckligt. Så varför stoppa där? In i mörkret och leta fram en till byggsats. För om man håller på med två stycken sen tidigare, och har en uppsjö med vilande modeller på gång, skadar det ju inte att man startar en till byggsats.
Det blev ytterligare en Matchbox. Närmare bestämt en Fransk kärra den här gången. Valet föll på en Dassault Mystére IV.A, i mitt tycke en rätt så söt liten fågel.
Som synes är det en relativt simpel byggsats med få delar, inte ens en pilot ansåg de att man behövde. Nåväl, snabbt startade jag byggandet och det gick undan. Jag upprepade kombinationen med Tamiya tejp och blytråd till säkerhetsbältena och stoppade nosen full med blyhagel. Snabbt såg det ut så här på mitt byggbord.
Vilket inom kort blev till detta.
Det var allt för den här gången men det kommer mer inom kort så till dess är det bara att limma på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0