T-34/57 Model 1941 diorama #10

Äntligen har det blivit dags för själva dioramat som hela bygget i stort går ut på eftersom tanken är att återskapa ett foto.

Jag börjar med att grovt kapa till ett block i polystyren från en markisoleringsskiva.



Sen på med ett lager med väggspackel och när det har torkat så lägger jag det första lagret med papier-maché för att forma och bygga upp ytan på dioramat.



Sen är det "torrpassning" med modellen som gäller för att se om jag är på  rätt kurs.











När allt har torkat så airbrushar jag markområdet där vagnen ska stå med en lämplig brunfärg.



Sen på med lagom mängd gräs och grus plus lite bakpulver som snö som har drivit in under vagnen mellan bärhjulen.



Nu får det bära eller brista men dit med en massa CA lim och placera dit vagnen där den ska stå och fortsätta med att bygga upp runt och mot vagnen med mer papier-maché.



Nu närmar sig det här halvårslånga bygget sitt slut. Det som återstår nu är att bygga upp det sista lagret av snön runt vagnen med hjälp av väggspackel, dit med träd, gräs och bråte samt snö över det hela. Jag fick dessvärre inte tag på någon bra "snö" så jag använde mig utav bakpulver och Scenic Cement från Woodland Scenics.

Bilder på det färdiga dioramat kommer i nästa uppdatering av det här bygget.

Limma väl...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0