Sd.Kfz. 251/1 Ausf. D 5.SS 'Wiking'

Den här Tamiya modellen i 1:35 påbörjade jag under vårvintern 2006 men den kom att bli liggande ända till slutet av 2007 innan jag färdigställde den. Jag är inte nöjd med figurerna (säg när är jag det). Hela modellen är penslad med Humbrol's enamelfärger, vädrad med en kombination av Tamiya's lerfärgade vädringspenna, Tamiya's "sminkset" pigment och torrpastellkrita. Passformen var mycket god på modellen som man kan förvänta sig utav Tamiya. Men likfullt så var det en modell som inte riktigt lyckades gripa tag i mig, kanske därför som det tog hela tre försök för mig att färdigställa den. Dessutom är det en smula förunderligt att den upplevdes som tråkig eftersom jag är intresserad av förebilden. Men, man kan ju inte vinna jämt och nu lämnar jag över er till slutresultatet av ett förvånandsvärt tråkigt bygge.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var allt, modellen är byggd OOtB med ett enda undantag i form av en metalltråd till antennen.
 
Limma väl och se upp för tråkiga modeller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0