Bell AB-47

Ja, där satt den, årets tredje färdigställda modell. En Bell AB-47 i Italiensk tjänst.
 
Till slut blev den klar, min första helikopter någonsin och roligt hade jag vilket gör att jag känner att helikoptrar kommer det bli fler av i framtiden för min del, kanske inte riktigt på en gång men sinom tid...
 
 
 
 
 
 
 
 
Italeri levererar mycket bygglädje i sin lilla kartong med delar till den här helikoptern. Kanske inte den absolut lämpligaste byggsatsen för en ren nybörjare då inpassningen av ett flertal av delarna inte var det lättaste. Dock är det mycket modell för pengarna (i mitt fall ännu mer eftersom jag till och med fick den här i somras av en byggvän i England). Kort sagt en liten bortglömd pärla i 1:72 som är trevlig att bygga.
 
Limma väl nu...

Kommentarer
Postat av: Kurt

Lustigt...

Har följt din blogg nu i flera år, för att se hur en noob utvecklas ifrån ingenting till någon som kan.

Men...dina alster står ju kvar på en tioåringsnivå?
Är du inte seriös med din hobby? Syftet är väl att utvecklas ifrån inget till bättre ?

2013-02-25 @ 16:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0